Τώρα

  • Παλιά Λαϊκά
Radio Neapolis 90.8 ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Τοποθέτηση Εμμανουηλίδη για τα Μεταπτυχιακά

Αναρτήθηκε στις 02/08/2017

«Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε μια προηγούμενη τοποθέτησή μου από αυτό το Βήμα επεσήμανα ότι οι διαφορές μας με το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και με τα δορυφορικά κόμματα της Νέας Δημοκρατίας, όπως μετεξελίχθηκαν -εννοώ τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι- δεν είναι μόνο πολιτικές. Είναι βαθιά πολιτισμικές. Το δικό μαςπολιτισμικό μοντέλο έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ουσιαστικές ανάγκες του.

Εσείς προσηλωμένοι στην ιεροποίηση της αγοράς, μετατρέψατε το άτομο σε αγοραία μονάδα συναλλαγής αδιαφορώντας για τις πραγματικές του ανάγκες. Το πεδίο που αναδεικνύει αυτό το πολιτισμικό χάσμα είναι κυρίως η εκπαίδευση.

Για εμάς εκπαίδευση είναι το κοινωνικό εργαλείο που η αξιοποίησή του συντείνει σε έναν και μόνο στόχο: να συγκροτήσει προσωπικότητες με συνειδητοποίηση της ευθύνης για το οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία στοχεύουμε να δώσουμε στο άτομο πραγματική μόρφωση, που σημαίνει να αποκτήσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που οδηγούν στον εξανθρωπισμό της ύπαρξής του.

Το όραμά σας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης είναι η εκπαίδευση να μετατραπεί σε μια κοινωνική αρένα όπου στον βωμό της οικονομικής σκοπιμότητας θυσιάζονται αξίες και αρχές. Θυσιάζεται η υπέρτατη ανθρώπινη αξία, η αξιοπρέπεια. Γιατί αυτή θυσιάζεται εν προκειμένω, όταν μια ομάδα πανεπιστημιακών αντιδρούν για τα μεταπτυχιακά, καθώς όλα αυτά τα χρόνια διπλασίαζαν τους μισθούς τους δημιουργώντας διαπλοκές από γυρολόγους καθηγητές «προς άγραν επιπλέον εισοδήματος», όπως εύστοχα επεσήμανε ο Υπουργός.

Δεν γινόμαστε δάσκαλοι για να πλουτίσουμε. Άλλοι χώροι της ελεύθερης αγοράς είναι προσφορότεροι γι’ αυτή την επιδίωξη. Ο δάσκαλος έχει αποστολή να πλουτίσει τους μαθητές, τους φοιτητές, την κοινωνία, παρέχοντάς τους αφειδώλευτα την επιστημοσύνη, τη σοφία, την κοινωνική προσφορά.

Στην ιστορική μνήμη της εκπαίδευσης δεν καταγράφηκαν πανεπιστημιακοί που πλούτισαν μέσα από χρηματοθηρικές πρακτικές. Αντίθετα όλοι με σεβασμό αναφερόμαστε στο πνευματικό ανάστημα και το κοινωνικό εκτόπισμα ενός Δημήτρη Μαρωνίτη, ενός Μανόλη Ανδρόνικου, ενός Αριστόβουλου Μάνεση, των φωτεινών αυτών οδοδεικτών μιας φωτεινής ακαδημαϊκής πορείας.

Πολιτισμική άβυσσος μας χωρίζει, καθώς κάθε νομοθετική πρωτοβουλία που παίρνουμε προς την κατεύθυνση οξυγόνωσης της δημοκρατίας στον χώρο της παιδείας σάς προκαλεί αλλεργία και ενεργοποιεί τα ολιγαρχικά αντανακλαστικά σας. Αναφέρομαι στη δυνατότητα που δίνεται με το νομοσχέδιο στους φοιτητές να συμμετέχουν στην εκπροσώπηση στα όργανα της διοίκησης των ανωτάτων ιδρυμάτων, αναφέρομαι στην εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής αντιπροσωπευτικότητας στα ανώτερα όργανα μέσω της ξεχωριστής εκλογής Πρύτανη-Αντιπρυτάνεων και, τέλος, στη συμμετοχή όλων των τμημάτων στην Σύγκλητο.

Ο ακρωτηριασμός της Δημοκρατίας, ως γνωστόν, επέρχεται με τον defacto αποκλεισμό κοινωνικών ομάδων από τη διαδικασία του εκλέγειν, του υπέρτατου δημοκρατικού δικαιώματος. Το νομοσχέδιο διακρίνεται από ρυθμίσεις κρινόμενες και από ποσοτικά και από ποιοτικά κριτήρια που αναδεικνύουν την πρόδηλη δημοκρατική φυσιογνωμία την οποία με λυσσαλέο τρόπο αντιμάχεστε.

Θα κλείσω με μία σύντομη επισήμανση. Είναι λυπηρό –αναφέρομαι στους συναδέλφους του ΠΑΣΟΚ- να αποποιούνται την πιο φωτεινή περίοδο της πολιτικής τους ηγεμονίας, την περίοδο 1982-1985, όταν πραγματικά μέσα στις τάξεις ένιωθα δάσκαλος με ανοιχτούς εκπαιδευτικούς ορίζοντες, καθώς ο άνεμος  της ελευθερίας είχε μπει μέσα στις τάξεις και ζωογόνα τον αναπνέαμε και οι διδάσκοντες και οι μαθητές. Και είναι θλιβερό μέσα σ’ αυτή τη διαδρομή να φτάνουμε στην απόληξη της «Διαμαντοπούλειας» πρακτικής, που πολύ εύστοχα είπε ο κ. Μπαλτάς ποια ήταν η απόληξή της. Απόληξη τυμπανιαίου και όζοντος εκπαιδευτικού πτώματος. Εμείς αντίθετα, με το νομοσχέδιο αυτό στοχεύουμε στο να δώσουμε πνοή στο ακαδημαϊκό γίγνεσθαι και κατ’ επέκταση στην Παιδεία και την Κοινωνία.

Τελειώνοντας, θα έλεγα πως ο χρόνος είναι αυτός που αναδεικνύει το θνησιγενές ενός νομοθετήματος ή την μακροημέρευση του. Και όταν έχει στόχευση να σταθεί υποστηρικτικά στην κοινωνία και στον άνθρωπο, έχει προοπτική μακροημέρευσης. Σας ευχαριστώ».

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΝΕΑ
Αναρτήθηκε 16 Οκτωβρίου 2017 Εμείς «εκλογές για λίγους» δεν θα επιτρέψουμε να διεξαχθούν Αναρτήθηκε 11 Οκτωβρίου 2017 Διδασκόμαστε. Εμπνεόμαστε Συνεχίζουμε Αναρτήθηκε 11 Οκτωβρίου 2017 Στρατηγός Γ. Επιτήδειος στον Σκοπιανό ΥΠΕΞ: «Σφετερίζεστε την Ελληνική ιστορία και πολιτισμό» Αναρτήθηκε 9 Οκτωβρίου 2017 Κούλογλου: Δεν είμαστε Ιράν. Τέρμα με τους Αγιατολάχ Αναρτήθηκε 25 Σεπτεμβρίου 2017 ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ Αναρτήθηκε 22 Σεπτεμβρίου 2017 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ Αναρτήθηκε 21 Σεπτεμβρίου 2017 ΑΙΘΡΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑ Αναρτήθηκε 20 Σεπτεμβρίου 2017 ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ: Τελετή Έναρξη Αναρτήθηκε 18 Σεπτεμβρίου 2017 Λ. ΦΟΥΝΤΟΥΛΗΣ: Η Ε.Ε. υιοθετεί την αμερικανική επιθετικότητα εναντίον της Ρωσσίας Αναρτήθηκε 7 Σεπτεμβρίου 2017 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ: Πρόγραμμα προφεστιβαλικών εκδηλώσεων 2017 Αναρτήθηκε 2 Αυγούστου 2017 Τοποθέτηση Εμμανουηλίδη για τα Μεταπτυχιακά Αναρτήθηκε 26 Ιουλίου 2017 Ο κόμπος έχει φτάσει εδώ και καιρό στο χτένι Αναρτήθηκε 25 Ιουλίου 2017 Ομόφωνη αποδοχή του έργου με τίτλο «MED4AL Αναρτήθηκε 19 Ιουλίου 2017 Σειρά έχει η Δικαιοσύνη… Αναρτήθηκε 6 Ιουλίου 2017 Στην Πόλη ο Μορφίδης