Τώρα

  • Ενημέρωση με Αλήθειες
Radio Neapolis 90.8 ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Το Βατερλώ της Δράμας

Αναρτήθηκε στις 20/11/2017

Άρθρο του Θωμά Μαργαρίτη, π. Δημάρχου Δράμας

 

Με αφορμή το Περιφερειακό Συνέδριο των ελάχιστων για τη Δράμα υποσχέσεων

«ΤΟ ΒΑΤΕΡΛΩ» ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΒΗΣΕΙ Η ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥΣ

Του Θωμά Μαργαρίτη, δικηγόρου, πρώην Δημάρχου Δράμας, τέως Προέδρου Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας και νυν Προέδρου του «Ομίλου Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα».

Έληξε το πολυδιαφημιζόμενο και πολλά υποσχόμενο 6ο Περιφερειακό Συνέδριο, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα και πλειάδας Υπουργών. Η υπεραιμία και η υπεραισιοδοξία για τα μεγάλα και σημαντικά θέματα που ζητά χρόνια ο Νομός μας, η οποία καλλιεργήθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα στη Δράμα, για συγκεκριμένες εξαγγελίες και δεσμεύσεις των Υπουργών και του ίδιου του Πρωθυπουργού, διαψεύσθηκαν παταγωδώς.

Είχε δημιουργηθεί η εντύπωση και σε μένα, ότι θα γίνουν κάποιες αόριστες εξαγγελίες, χωρίς να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τον Ε61 στο σύνολό του, για τα τμήματά του Δράμα-Αμφίπολη και Δράμα-Καβάλα, για τις φυλακές του Νικηφόρου, για την όδευση της σιδηροδρομικής Εγνατίας κλπ.

Γι αυτό με ανοιχτή επιστολή μου στους εκπροσώπους μας στο Συνέδριο, εφιστούσα την προσοχή, ενόψει εξαγγελιών που οι ίδιοι έλεγαν και διαφήμιζαν ότι θα γίνουν, να απαιτήσουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, με κωδικούς χρηματοδότησης, με τεύχη δημοπράτησης και χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών. Ενώ όμως ζητούσα δεσμεύσεις επί προδιαφημιζομένων εξαγγελιών για τους οδικούς άξονες, αυτές όχι μόνο δεν έγιναν, αλλά εντέχνως αποφεύχθηκαν.

Αφού επομένως δεν υπήρξαν ούτε καν εξαγγελίες, όπως μας έλεγαν, για τις οποίες θα τρίβαμε τα μάτια μας, είναι λογικό να μην υπήρχαν και δεσμεύσεις. Περιττό να αναφέρω ότι καμία αναφορά δεν έγινε για τις φυλακές του Νικηφόρου και για τον σχεδιασμό της όδευσης της σιδηροδρομικής Εγνατίας από το λιμάνι της Αμφίπολης με το λιμάνι της Καβάλας, μέσω του κάμπου της Δράμας.

Μηδενικά ήταν λοιπόν τα αποτελέσματα για τα μεγάλα και σημαντικά αυτά θέματα και δυστυχώς μόνο για τη Δράμα. Επί δυο ημέρες παρακολουθούσα να αλωνίζουν όλοι οι Υπουργοί τον Έβρο, την Κομοτηνή την Ξάνθη και την Καβάλα και να εξαγγέλλουν πληθώρα έργων που συνοδεύονταν από πακτωλούς χρημάτων, τα οποία επικυρώθηκαν και επιβεβαιώθηκαν στην καταληκτική ομιλία του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα στο Συνέδριο. Στη Δράμα δεν πάτησε το πόδι του κανένας Υπουργός πλην του κ. Σωκράτη Φάμελλου, ούτε ακούστηκε στα υπουργικά τραπέζια της πρώτης μέρας του Συνεδρίου κάτι άλλο εκτός από αυτά που ήδη γνωρίζαμε. Δηλαδή για υποσχέσεις χρηματοδότησης μελετών από Δράμα έως Παλαιοκώμη, χωρίς κανένα ορίζοντα ολοκλήρωσής τους και έναρξης κατασκευής του τμήματος Μαυρολεύκη-Μπάφρα, μήκους μόλις δέκα χιλιομέτρων, που κατέληξαν να ζητήσουν ως αρχή εκτέλεσης των εργασιών οι αιρετοί μας.

Ακόμη και αυτά δεν εξαγγέλθηκαν από τα πρωθυπουργικά χείλη, λόγω «διαφορετικών απόψεων» που εκφράσθηκαν σε κλειστές συσκέψεις. Έτσι, ο Πρωθυπουργός μίλησε αόριστα για μελέτες στο Δράμα-Καβάλα και Δράμα-Αμφίπολη που θα συνεχιστούν για να δουν, αν κάποτε θα πρέπει να κατασκευαστούν.

Παρακολούθησα τα δελτία ειδήσεων των περιφερειακών καναλιών, όπου οι αιρετοί των άλλων Νομών έκαναν απολογισμό για τα κέρδη των περιοχών τους. Οι δικοί μας αιρετοί συνεντευξιαζόμενοι, κοιτώντας αμήχανα τον φακό μιλούσαν για ένα εξαιρετικό Συνέδριο, για ένα «εξαιρετικό κλίμα», έδιναν συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες, άφηναν αιωρούμενη την ελπίδα ότι κάτι θα γίνει στο μέλλον, αποφεύγοντας να πουν - αφού δεν υπήρχε- τι σημαντικό κέρδισε ο Νομός μας. Δυστυχώς ήταν οι ίδιοι που προ του Συνεδρίου έλεγαν ότι θα υπάρξουν εξαγγελίες-δεσμεύσεις και άμεση έναρξη των εργασιών στο τμήμα Μαυρολεύκη-Μπάφρα, ακόμα και εντός του 2018, κάνοντας ανακοινώσεις, καίτοι αναρμόδιοι σαν Υπουργοί της κυβέρνησης ή ακόμα και Πρωθυπουργοί.

Ήμουν σίγουρος ότι δεν θα υπήρχε καμία συγκεκριμένη δέσμευση υλοποίησης ούτε καν του τμήματος του Ε61 Μαυρολεύκη-Μπάφρα, μήκους μόλις δέκα χιλιομέτρων. Και αυτό γιατί ο Ε61 και οι άξονές του Δράμα-Καβάλα και Δράμα-Αμφίπολη δεν είναι στις προθέσεις τις κυβέρνησης να ολοκληρωθούν μελετητικά, πόσο μάλλον να κατασκευαστούν. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τα παρακάτω γεγονότα:

Α) Δεν δόθηκε στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε.», μόνη αρμόδια για την ολοκλήρωση των μελετών και την κατασκευή των αξόνων είτε προς Καβάλα είτε προς Αμφίπολη, ούτε ένα ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια για την πρόοδο των μελετών ή την κατασκευή έστω και ενός μικρού ώριμου μελετητικά τμήματος, είτε προς Καβάλα, είτε προς Αμφίπολη.

Β) Δεν προωθήθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο, το αίτημα της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε.» για χρηματοδότηση των υπολειπόμενων μελετών από συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που χρηματοδοτούσε μελέτες έργων.

Γ) Ο Υπουργός ΥΠΕΔΟΜ και άρα η κυβέρνηση, δεν έχει σαν προτεραιότητα την κατασκευή του διευρωπαϊκού άξονα Ε61, τμήματα του οποίου είναι το Καβάλα-Δράμα και Μαυρολεύκη-Μπάφρα που ζητούν οι φορείς της Δράμας να προηγηθεί μελετητικά και κατασκευαστικά. Υπενθυμίζω και πάλι ότι ο κ. Σπίρτζης στην υπουργική απόφαση που εξέδωσε και αναγράφει τους υπό κατασκευή ή μέλλοντες να κατασκευαστούν αυτοκινητοδρόμους στη χώρα, δεν αναφέρει πουθενά τον Ε61 (άρα και τα τμήματά του Καβάλα-Δράμα και Μαυρολεύκη-Μπάφρα). Υπενθυμίζω ότι σε δυο επερωτήσεις στη Βουλή της κας Χαράς Κεφαλίδου, για συμπλήρωση της απόφασής του με τον Ε61, απάντησε ότι «ξεχάστηκε» να αναγραφεί και ότι θα συμπεριελάμβανε τον Ε61 με νέα υπουργική απόφαση η οποία ποτέ δεν εξεδόθη μέχρι σήμερα. Υπενθυμίζω ότι σε σχετική επερώτηση του κ. Δημήτρη Κυριαζίδη, ο ίδιος Υπουργός  απέφυγε να εμφανιστεί έξι φορές στη Βουλή, προφανώς γιατί δεν ήθελε να απαντήσει στην «παράλειψη» του Ε61 στην παραπάνω απόφασή του.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι άξονες Δράμα-Καβάλα και Δράμα-Μπάφρα, δεν είναι στις προτεραιότητες της παρούσας κυβέρνησης, όχι γιατί δεν υπήρχαν χρήματα ολοκλήρωσης των μελετών, αλλά γιατί δεν ήθελαν συνειδητά ποτέ να ολοκληρωθούν και να κατασκευαστούν. Τόνισα επανειλημμένως, δυνάμει των ανωτέρω αδιαμφισβήτητων γεγονότων που αποδεικνύονται με επίσημα έγγραφα, που επανειλημμένα δημοσιοποίησα, ότι είναι μάταιο να κάνουμε μόνοι μας όνειρα θερινής νυκτός για κατασκευή έστω του Μπάφρα-Αμφίπολη, ή να μαλώνουμε για το ποιό τμήμα θα επιλέξουμε προς Αμφίπολη ή προς Καβάλα, όταν δεν υπάρχει πραγματική βούληση των κυβερνόντων να χρηματοδοτηθεί η ολοκλήρωση των μελετών και η έναρξη κατασκευής κάποιου τμήματος προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Δυστυχώς, η υποσχεσιολογία περί χρηματοδότησης των μελετών που υπολείπονται γίνεται μόνο για το θεαθήναι, για την δημιουργία φρούδων ελπίδων σε εμάς του ιθαγενείς. Στόχος είναι να λένε ότι μελετάνε συνεχώς, όπως μελετούσαν και στο παρελθόν δεκαετίες -έτσι για να μελετάνε- και εμείς από την πολύ μελέτη τους, θα μείνουμε για πάντα τελείως αδιάβαστοι. Δηλαδή, χωρίς κανένα κατασκευαστικό αποτέλεσμα έστω και ενός μέτρου δρόμου.

Με τα δεδομένα αυτά και την προειλημμένη απόφαση των κυβερνητικών να αποφύγουν τις δεσμεύσεις, έπρεπε στο Περιφερειακό Συνέδριο να εφευρεθεί ένας κακός, ένας εχθρός της Δράμας, που θα έφταιγε για την ανυπαρξία εξαγγελιών και συγκεκριμένων δεσμεύσεων, που ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχαν, είτε για το Μαυρολεύκη-Μπάφρα, είτε για το Δράμα-Άγιος Αθανάσιος-Καβάλα. Αναζητήθηκε έτσι ένα πρόσωπο ως «Σαλώμη», του οποίου η κεφαλή ζητήθηκε «επί πίνακι», γιατί δήθεν «βραχυκύκλωσε» τα πράγματα και εξαιτίας της συμπεριφοράς του «υποχρεώθηκε» ο Πρωθυπουργός να ακολουθήσει την τακτική του Πόντιου Πιλάτου. Και αυτός δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χρήστο Μέτιο, που υποδείχθηκε ως persona non grata, ώστε να πέσει επάνω του όλο το ανάθεμα της απώλειας των αξόνων, που αποδεδειγμένα η κυβέρνηση δεν έχει στις προτεραιότητές της.

Αν είναι δυνατόν η γνωστή θέση του κ. Μέτιου, Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ (που ήταν και η θέση του αείμνηστου προκατόχου του Γεώργιου Παυλίδη) να επιδιώκει τη σύνδεση των πρωτευουσών των Νομών της Περιφέρειάς του, από τις εσχατιές του Έβρου μέχρι την Μαυρολεύκη, ζητώντας να υλοποιηθεί το τμήμα Δράμα-Άγιος Αθανάσιος ως αρχή, να αποτέλεσε «διχογνωμία» και «διαφορετική οπτική»  και να «βραχυκύκλωσε» το δικό μας αίτημα για το Μπάφρα-Μαυρολεύκη. Ειλικρινά αυτό δεν μπορώ να το αντιληφθώ, όπως δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί το ένα αίτημα αναιρεί το άλλο, σε σημείο που ο Πρωθυπουργός να μην πάρει συγκεκριμένη θέση.

Αμείλικτα επομένως παραμένουν τα ερωτήματα: Α) Αφού το χρήμα σε άλλες περιοχές ρέει άφθονο και είναι ψευτοδίλημμα η επιλογή του ενός μόνο από τα δύο τμήματα (είτε του Δράμα-Άγιος Αθανάσιος, είτε του Μαυρολεύκη-Μπάφρα), γιατί δεν εξαγγέλθηκε η κατασκευή και των δύο; Β) Γιατί οι δύο προτάσεις, που η μία δεν αναιρεί την άλλη παρουσιάσθηκαν ως διχογνωμία και αποτέλεσαν το κυβερνητικό άλλοθι για να μην εξαγγελθεί κατασκευαστικά τίποτα. Οι απαντήσεις είναι εύκολες με βάση τις σκέψεις που ανέπτυξα, αφού πρόθεση εξαρχής της σημερινής κυβέρνησης ήταν και είναι να μην γίνει τίποτα είτε προς Καβάλα είτε προς Αμφίπολη.

Επειδή για μένα ήταν δεδομένη η αρνητική βούληση της παρούσας κυβέρνησης για ολοκλήρωση των μελετών και της κατασκευής έστω και ενός μέτρου από τους άξονες Καβάλα-Δράμα και Μαυρολεύκη-Μπάφρα, είχα αποτολμήσει να πω πριν από ενάμιση περίπου χρόνο ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τόσο η δική μου γενιά, όσο και η γενιά των παιδιών μας δεν θα ευτυχούσε να ζήσει για να περπατήσει τη χάραξη των αξόνων είτε προς Αμφίπολη, είτε προς Καβάλα.

Γι αυτό ο Όμιλος Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα» και εγώ ως Πρόεδρός του ξεκινήσαμε προ έτους, τον αγώνα βελτίωσης του υφιστάμενου επαρχιακού δρόμου προς Αμφίπολη. Ο αταλάντευτος αγώνας μας φέτος έφερε κάποια αποτελέσματα, αφού η Αντιπεριφέρεια Σερρών ασφαλτόστρωσε κάποια φθαρμένα τμήματα του οδοστρώματος και με την ασίγαστη πίεσή μας οδηγήθηκε σε νέα δημοπρασία βελτίωσης των 27,5 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη, ύψους 1.000.000 ευρώ. Το έργο ανέλαβε η εταιρία «Γ. ΤΑΪΡΗΣ ΑΒΕΕ» και θα ξεκινήσει μετά το προσεχές Πάσχα. Οι βελτιώσεις-συντηρήσεις θα είναι εκτεταμένες, θα γίνουν νέες σημάνσεις και επιτέλους διαγραμμίσεις σε όλο το μήκος των 27,5 χιλιομέτρων, ώστε να μην βαδίζουμε στα τυφλά κλείνοντας ραντεβού με το θάνατο, ευελπιστώντας ότι ο φετινός θα είναι ο τελευταίος χειμώνας που θα γίνεται κάτι τέτοιο.

Δυστυχώς, στον αγώνα μας αυτό δεν είχαμε δίπλα μας συνοδοιπόρους τους αρμόδιους θεσμικούς μας, ήμασταν μόνοι. Λοιδορηθήκαμε, συκοφαντηθήκαμε, αποκλειστήκαμε από συσκέψεις, αλλά έστω και μόνοι μας, τα καταφέραμε. Οι γενναίες βελτιώσεις του υφισταμένου δρόμου προς Αμφίπολη που θα ολοκληρωθεί πριν το επόμενο καλοκαίρι είναι το μόνο χρήσιμο και ορατό έργο που θα γίνει τελικώς άμεσα.

Επειδή όμως η διεκδίκηση των νέων χαράξεων των οδικών αξόνων προς Αμφίπολη (για να ακριβολογούμε, από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη γιατί από Παλαιοκώμη μέχρι Αμφίπολη δεν μπορεί να γίνει τίποτα λόγω των αρχαιοτήτων) και προς Καβάλα δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί επειδή η σημερινή κυβέρνηση δεν τους θέλει, όπως δεν θέλει και τον Ε61 στο σύνολό του (Σέρρες-Δράμα-Καβάλα), ΠΡΟΤΕΙΝΩ:

Α) Ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ, κ. Χρήστος Μέτιος να εντάξει τη χρηματοδότηση κατασκευής του τμήματος Δράμα-παράκαμψη Αγίου Αθανασίου που ζητά ως προτεραιότητα, στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, διότι αυτό το τμήμα ανήκει στα διοικητικά όρια της Περιφέρειας όπου προΐσταται.

Β) Στους τοπικούς κυβερνητικούς υπευθύνους, αντί να αναζητούν εξιλαστήρια θύματα, εάν και εφόσον ειλικρινά θέλουν και αυτοί και η κυβέρνηση, την έξοδό μας προς Αμφίπολη να απαιτήσουν από τον Πρωθυπουργό να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Μαυρολεύκη-Μπάφρα και Μπάφρα-Παλαιοκώμη, μήκους μόλις 27,5 χιλιομέτρων και την κατασκευή ως αρχή των 10 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα. Έστω και μόνο για αυτά τα τμήματα ας κάνει κάτι και η παρούσα κυβέρνηση, για να δείξει το καλό της πρόσωπο στη Δράμα, που μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν το έδειξε, αν και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι οι Δραμινοί δικαίως διαμαρτύρονται. ΟΙ ΑΝΕΞΟΔΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΕΞΟΔΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΧΘΡΩΝ ΚΑΙ ΣΟΥΛΤΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ.

Γ) Μέχρι να γίνουν -αν γίνουν- όλα αυτά, που θα κρατήσουν χρόνια, ο κ. Μέτιος να ζητήσει από τον ομόλογό του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολο Τζιτζικώστα την υπογραφή διαπεριφερειακής συνεργασίας των δυο Περιφερειών, δια κοινών χρημάτων συντήρηση του υφισταμένου δρόμου προς Αμφίπολη την ευθύνη του οποίου θα πρέπει να αναλάβει η Αντιπεριφέρεια Δράμας, αφού οι Δραμινοί την χρησιμοποιούν περισσότερο ως την συντομοτέρα έξοδο στην Εγνατία οδό. Στην πρότασή μου αυτή, νόμιμη εφικτή και υλοποιήσιμη, υποβληθείσα προς έτους περίπου, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν δόθηκε καμία βαρύτητα. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, ότι του χρόνου θα βελτιωθεί επαρκώς ο υφιστάμενος δρόμος αλλά με την πάροδο των ετών θα ξαναχαλάσει και ο Όμιλος που εκπροσωπώ, δεν θα ήθελε να ξαναξεκινήσει στο μέλλον άλλον αγώνα επαναποκατάστασης του δρόμου, πιέζοντας εκ νέου τους αιρετούς Σερραίους γείτονές μας. Η διαπεριφερειακή συνεργασία θα δώσει θεσμική και παντοτινή λύση.

Δ) Επειδή ακούστηκε ότι ο Πρωθυπουργός, κ. Αλέξης Τσίπρας ενδέχεται να έρθει στη Δράμα για να «ξεκαθαρίσει» την κατάσταση, είτε έρθει είτε δεν έρθει τελικά, όλες οι παραπάνω σκέψεις ας πέσουν στο τραπέζι για έναν πραγματικό και ειλικρινή διάλογο που πρέπει όλοι να επιθυμούν να καταλήξει κάπου.

ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΥΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΩΡΑ.

Τέλος, για να μην είμαι άδικος όσον αφορά τα αποτελέσματα του Περιφερειακού Συνεδρίου, στα θετικά καταγράφεται το γεγονός ότι «τσίμπησαν» οι Δήμαρχοί μας κάποιες υποσχέσεις για έργα πνοής στους Δήμους τους. Πήραμε και εμείς υποσχέσεις για το φράγμα στο Τέμενος Παρανεστίου (ξεμπλοκάρισμα και έναρξη κατασκευής), για κατασκευή μικρού βιολογικού στο Δοξάτο και διαγραφή προστίμων για τα λύματα, για τη χρηματοδότηση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας με υπογραφή τετραετούς προγραμματικής σύμβασης ύψους 300.000 ευρώ τον χρόνο, για παροχή 107 χιλιομέτρων φυσικού αερίου και θεσμοθέτηση του φορέα διαχείρισης της οροσειράς Ροδόπης. Για όλες αυτές τις εξαγγελίες και δεσμεύσεις αναμένουμε ασφαλώς την υλοποίησή τους.

Για να δούμε τι θα δούμε και τι μας περιμένει στο μέλλον.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΝΕΑ
Αναρτήθηκε 14 Δεκεμβρίου 2017 Οι καινοτομίες του κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στον πολιτικό στίβο! Αναρτήθηκε 13 Δεκεμβρίου 2017 Στρατηγός Γ. Επιτήδειος: Έκθεση 2017 για την ιθαγένεια της ΕΕ Αναρτήθηκε 6 Δεκεμβρίου 2017 Συγχαρητήριο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ Νέας Περάμου Αναρτήθηκε 4 Δεκεμβρίου 2017 Λ.Φουντούλης: «Το Κίνημα μας ήταν το μόνο που στάθηκε στο πλευρό των κατοίκων» Αναρτήθηκε 30 Νοεμβρίου 2017 Εφημερίες Καβάλας & Χρυσούπολης Αναρτήθηκε 23 Νοεμβρίου 2017 Καβαλιωτάκι μαθητής του Κατάκαλου στο «THE VOICE OF GREECE» Αναρτήθηκε 20 Νοεμβρίου 2017 Το Βατερλώ της Δράμας Αναρτήθηκε 20 Νοεμβρίου 2017 Για την Ανακύκλωση… Αναρτήθηκε 20 Νοεμβρίου 2017 «Σε κακό χάλι» παραμένουν τα σχολικά κτίρια Αναρτήθηκε 7 Νοεμβρίου 2017 Οι δημοτικοί χώροι ανήκουν στους πολίτες της πόλης χωρίς αποκλεισμούς Αναρτήθηκε 1 Νοεμβρίου 2017 O ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ στη Θάσο Αναρτήθηκε 30 Οκτωβρίου 2017 Ελίζα Βόζεμπεργκ: «Η σεξουαλική παρενόχληση συντηρείται από χαλαρές συνειδήσεις και νοσηρές νοοτροπίες» Αναρτήθηκε 30 Οκτωβρίου 2017 Ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας αποχαιρετά τον Νικόλαο Ρουδομέτωφ Αναρτήθηκε 11 Οκτωβρίου 2017 Διδασκόμαστε. Εμπνεόμαστε Συνεχίζουμε Αναρτήθηκε 9 Οκτωβρίου 2017 Κούλογλου: Δεν είμαστε Ιράν. Τέρμα με τους Αγιατολάχ