Ο Κώστας Λαλένης είναι Καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Αστικής Διακυβέρνησης. Η σχετική του ανάρτηση στα social:
Kostas Lalenis. ·Τέλειωσε επιτέλους και η Πλατεία Καπνεργάτη, και λειτούργησαν και τα συντριβάνια. Κατ’αρχήν, ευτύχημα είναι που κρατά αυτό το όνομα, με όλη την ζωντάνια, την δυναμική και την πρωτοτυπία του, κι όχι το προηγούμενο πολυσυνηθισμένο, απρόσωπο και βαρετό «28ης Οκτωβρίου»!
Τα συντριβάνια έγιναν με την μοντέρνα τρέχουσα λογική μη διαχωρισμού από τον γύρω χώρο. Η σύνδεσή τους με τον χαρακτήρα παιχνιδιού και η συμμετοχή των χρηστών θα φανεί μάλλον το καλοκαίρι.
Η χωροθέτηση μνημειακού χώρου και χώρου παιχνιδιού θεωρητικά τεκμηριώνεται από την άμεση γειτνίαση του πρώτου με το μνημείο καπνεργατών και το κτίριο της Δημοτικής Καπναποθήκης. Έλα όμως που στην πράξη αυτά έχουν αντιστραφεί! Οι δράσεις παιχνιδιού (αυθόρμητες) συγκεντρώνονται στο πάνω μέρος, ενώ ο χώρος παιχνιδιού λειτουργεί κυρίως ως χώρος μετάβασης χωρίς να διατηρεί τον χαρακτήρα που «του είχε ανατεθεί». Αιτία γι αυτό είναι η γειτνίαση του χώρου παιχνιδιού με τον άξονα κυκλοφορίας αυτοκινήτων, σε αντίθεση με την αίσθηση ασφάλειας που δίνει ο πιό απομακρυσμένος από τους κινδύνους από τα αυτοκίνητα, μνημειακός χώρος.
Επίσης, η διαμόρφωση του μνημειακού χώρου με σκληρά υλικά, όχι τόσο ελκυστικά για παιχνίδι αντικατοπτρίζει κάπως την τρέχουσα εν Ελλάδι λογική μνημειακού στόμφου των στρατιωτικών παρελάσεων και της μνημειακής προσέγγισης της ιστορικής μνήμης. Η εκτός Ελλάδας, πιό σύγχρονη προσέγγιση συμφιλιώνει την αρχιτεκτονική κληρονομιά και την τιμή στις επετείους, με το παιχνίδι το ελκυστικό για τις νεότερες γενιές και την ευκταία προοπτική για το δικό τους ειρηνικό μέλλον.
Τελειωμένη η πλατεία δείχνει πάντως ενδιαφέρουσα. Θα βελτιωθεί με την παραπάνω ανάπτυξη πρασίνου και δέντρων. Απ ό,τι καταλαβαίνω, το παιχνίδισμα με το νερό που περιγράφεται στην έκθεση δεν έγινε, με εξαίρεση τα συντριβάνια.
Καλορίζικη η νέα Πλατεία Καπνεργάτη. Από δω και πέρα, θα πρέπει να κατανοήσουν οι διοικούντες και διοικούμενοι ότι το επόμενο έργο που επείγει είναι η ανάπλαση του ανοικτού χώρου /πλατείας πίσω απ το Εργατικό Κέντρο, που θα δώσει κίνητρο ανάδειξης και επανάχρησης των κτιρίων των καπναποθηκών.
Αναρτήθηκε 11 Ιουνίου 2026
Αναρτήθηκε 10 Ιουνίου 2026
Αναρτήθηκε 9 Ιουνίου 2026
Αναρτήθηκε 8 Ιουνίου 2026
Αναρτήθηκε 7 Ιουνίου 2026
Αναρτήθηκε 27 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 22 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 21 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 20 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 19 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 16 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 16 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 15 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 11 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 11 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 11 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 8 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 2 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 2 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 2 Μαΐου 2026
Αναρτήθηκε 28 Απριλίου 2026
Αναρτήθηκε 27 Απριλίου 2026
Αναρτήθηκε 18 Απριλίου 2026
Αναρτήθηκε 15 Απριλίου 2026
Αναρτήθηκε 13 Απριλίου 2026
Αναρτήθηκε 4 Απριλίου 2026
Αναρτήθηκε 24 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 24 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 13 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 10 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 9 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 6 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 6 Μαρτίου 2026
Αναρτήθηκε 5 Μαρτίου 2026